zondag, november 13, 2005

Alle kleine beetjes...

Ik geloof in de maakbaarheid van de wereld. En dat de beste manier om de wereld te maken (of te her-maken) die van het individuele initiatief en de persoonlijke betrokkenheid is. Omdat je er een goed gevoel aan overhoudt. En omdat dit gevoel je motiveert om vol te houden en door te gaan. Zo zitten wij nou eenmaal in elkaar.

Maar wat als je nou zelf geen ideeën hebt? Of dat je wel iets hebt bedacht, maar je jezelf er maar niet toe kunt zetten om er ook iets mee te doen? Dat alles overkomt mij vaak. Ik heb dan iets of iemand nodig om me te ïnspireren en te activeren.

Over die mensen en over die acties - die me enthousiast maken en me motiveren om ook iets te DOEN - daarover wil ik graag schrijven. Om een verzameling van mooie dingen aan te leggen die niet alleen mij maar misschien ook anderen die daarnaar opzoek zijn kunnen helpen een beetje te DOEN. Dat is mijn reden om aan dit weblog mee te schrijven.